کد قالب کانون اصول برگزاری مراسم عقد در مسجد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 91
بازدید هفته : 1161
بازدید ماه : 15273
بازدید کل : 23942
تعداد مطالب : 2939
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 30 تير 1403

برگزاری مراسم عقد در مسجد مزیت‌های زیادی دارد این مراسم موجب شده تا عاقبت بخیری زوج را به همراه داشته باشد این مراسم‌ها دارای شرایطی بوده که به آن اشاره می‌شود

یکی از سوال‌ های متداول که ممکن است، شما هم با آن مواجه شده باشید، این موضوع بوده که برگزاری کردن مراسم عقد در مسجد امکان‌ پذیر است یا نه؟ برگزاری مراسم عقد در مسجد با وجود خدشه‌ دار نکردن حرمت آن امکان پذیر می‌ باشد.

جشن عقد در مسجد

شرایط برگزاری مراسم عقد در مسجد:

این کار و سنت جایز بوده تنها در صورتی که در فضای مسجد حرمت آن نگهداری شود و ساز و آوازی وجود نداشته باشد در این مراسم‌ها با توجه به اینکه در یک فضای معنوی برگزار می‌شود می‌تواند برای زندگی فواید زیادی داشته باشد اما در صورتی که هتک حرمت به مسجد صورت نگیرد.

  با توجه به اینکه مسجد یکی از بنیانی‌ ترین مکان‌ ها در دین اسلام بوده و یک مکان مقدس می‌ باشد، چه بهتر اینکه زندگی خود را با حضور در مسجد شروع کرده و زندگی خود را به برکت مسجد نورانی کنند.

کاهش دادن تجملات و مراسم‌ های دیگر در فضای مسجد توصیه می‌ شود. شما باید در مسجد تنها عقد را جاری کنید و هیچگونه مراسم و تجملاتی نداشته باشید. همچنین لباس داماد و عروس نیز باید یک لباس پوشیده و مناسب باشد. لباس باید مناسب با حرمت مسجد بوده و عروس بهتر است تا از آرایش کردن خودداری کند.

برگزاری مراسم عقد در مسجد

یکی دیگر از شرایطی که نمازگزاران باید در برگزاری مراسم عقد در این محیط‌ ها به آن توجه داشته باشد، این است که نباید موجب زحمت برای دیگر نمازگزاران در مسجد شود و یا اینکه در وقت برگزاری نماز باشد که حقوقی از دیگران ضایع شود. همچنین برگزاری این مراسم نباید موجب مسئولیت و سنگینی بار بر روی خدمتگزاران مسجد شود.

کف زدن شادی کردن و کل کشیدن به هیچ عنوان در مسجد توصیه نمی‌ شود و در صورتی که قصد دارید، مراسم خود را در مسجد برگزار کنید، حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید تا انشا الله مورد توفیق پروردگار قرار بگیرید. به طور کلی از دیدگاه معصومین و ائمه نیز اصل برگزاری مراسم عقد درون مسجد جایز می‌ باشد.

تنها چیزی که مورد توجه همه است، این بوده که برگزاری این مراسم نباید به شان قداست فضای مسجد لطمه وارد کند. بقیه افراد حاضر در عقد نیز بهتر از لباس مناسب در شان مسجد بر تن داشته باشند. برای خانم‌ ها آرایش نکردن، پوشاندن مو و چادر داشتن از موارد مهم بوده که در این مراسم عقد باید به آن توجه داشته باشند.

مراسم عقد در مسجد

در روایت‌ های زیادی عنوان شده است که برگزاری مراسم عقد در مکان‌ های مذهبی مانند حرم امام رضا حرم ائمه و یا مساجد توصیه می‌ شود. این موضوع تنها در صورتی بوده که مراسم عقد بسیار ساده باشد و عروس با داشتن چادر زندگی خود را شروع کند. این گونه فضاها می‌ تواند برکت زیادی برای شروع زندگی یک زوج داشته باشد و موجب عاقبت بخیری آنها خواهد شد.

فضاهای معنوی می تواند همیشه در زندگی افراد نقش و جایگاه مهمی داشته باشد. نامگذاری فرزندان در این مکان ها صورت می گیرد و چه بهتر که مراسم ازدواج آن ها نیز در این مکان مقدس برگزار شود.

منبع : آرگا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: معنوی
برچسب‌ها: دانستنیهای جالب